Cu toate acestea, aviația civilă locală a venit doar cu 20 de ani mai târziu. În 1944, la 1 septembrie ARN al USSR a decis să înființeze în RSSMoldoveneasc sediu aviației civile pentru nevoile populației." Rezoluția a fost lansată numai o săptămână după eliberarea malului drept al Moldovei de sub ocupația nazistă. O astfel de grabă se explică prin faptul că comunicațiile terestre nu erau adecvate pentru utilizare. Gestionarea eficientă a republicii Moldova putea fi organizată numai cu ajutorul aviației.
Echipajul aviatic special al Republicii Moldova (MOAO) a fost format în conformitate cu decizia de SNK, un fost subordonat la UGA Ucraina. Ivan Alekseevici Kovalev a devenit primul comandant al echipajului aviatic F.Astahov (Director de Cercetare CAF), a ordonat ca pentru noua unitate sa fie oferite 2 aeronave LI -2 și cincisprezece mașini Po-2.
Sub comanda lui A.Postupaev la 19 septembrie la Chișinău a sosit prima echipa Po - 2. Începând cu anul 1994, această dată este considerată nașterea aviației civile în Moldova.
Aeroportul civil al orașului Chișinău din 1944 era situat pe teritoriul sectorului Rîșcani al capitalei ,acolo pînă în prezent există strada numită Strada Aerodromului. Da, zilele noastre nu sunt pierdute chiar și cladirea aeroportului, care este situat în apropiere de Palatul Sindicatelor pe străda Kievului iar pista de decolare a fost situat pe o parte a prezentei Kievului.
Din luna septembrie a aceluiași an, de la aeroport au început să fie puse în aplicare zboruri a aeronavelor de marfă și de pasageri în Republica Moldova. Zborurile erau efectuate în următoarele orașe: Orhei, Bălți, Tiraspol, Leova, Lipkani, Soroca. Din 1945, aeronavele Li -2 au început să efectueze zboruri regulate la fiecare două zile la Moscova, cu o escală la Kiev. De asemenea, avioanele au început să zboare și orașele din Ucraina. Zborurile erau effectuate în așa orașe, cum ar fi: Kirovograd,Vinița, Cernăuți și Nikolaev. Fluxul de pasageri în primul an al aviației din Moldova a fost de 750 de persoane.
Din 1947, sistematic erau organizate zboruri locale prin Republica Moldova, precum și în orașul Odesa.
Din 1952, a început să înnoiasca flota și avionul Po-2 a fost inlocuit cu primul avion An-2.
1951 este an emerit prin deschiderea semnificativă a mai multor linii aeriene noi, care au făcut legatura orașului Chișinău cu orașele sudice ale Uniunii Sovietice - Socii, Simferopol, Krasnodar, Apele minerale. În 1954,au fost deschise zboruri în orașele Livov, Harkov, Leningrad.
În 1957, la Chișinău au pus elicoptere Ka-18 și Ka-15, Mi-1, și adăugator au trimis 5 avioane IL-14, care a permis creșterea volumului de trafic în 1958 la 50% în total au fost transportați 17.000 calatori. Au fost deschis 6 linii magistrale. Zboruri din Chisinau către douăzeci de orașe din Uniunea Sovietică au fost organizate aproape la începutul anilor 1960.
Noua clădire a terminalului a fost construit în 1974. Specialiștii organizației "Lenaeroproekt" a creat proiectul. Începând din momentul dării în exploatare a aeroportului a crescut considerabil și capacitățile aeroportuare. Pînă la 400 de pasageri pe oră, și mai târziu a ajuns la 700. La mijlocul anilor '70 a fost însemnat prin efectuarea curselor regulare 21 în Moldova și 40 de alte orașe ale Uniunii. Volumul de transportare in 1976 s-a ridicat la aproximativ 800.000 de călatori
În anii '80, aeroportul Chișinău, se baza pe 98 de elicoptere și 35 de avioane. La Moscova se faceau 12 zboruri pe zi, 2 zboruri la Soci, Leningrad, Rostov și Apele Minerale. A fost mărită pista de decolare si aterizare pănă a la 3590 de metri, ceea ce a permis aeroportului din Chișinău,sa accepte aproape toate tipurile de aeronave. Din 1987 de pe aeroport au fost efectuate zboruri în mai mult de 80 de orașe din URSS. Numai cursele prin Repeblica Moldova a traficului aerian asociat de peste 20 de localități (Camenca, Bălți, Cahul, Ceadâr - Lunga, etc). Aeroportul Chișinău avea la bază 9 avioane Tu - 154B. În 1988 începînd cu luna martie au deschis zboruri regulate Chișinău–Moscova cursele erau efectuate de avioane model Tu-154 .
În 1990, 13 Septembrie, avionul Tu-134 a efectuat primul zbor pe ruta aeriană internațională Chișinău-Frankfurt. Mai târziu, sau deschis și alte zboruri internationale.
Pînă în 2000, sau finalizat lucrările de reconstrucție a Aeroportului Internațional Chișinău, care este finanțat de Guvernului Republicii Moldova din împrumutul BERD. S-au cheltuit 12 milioane de dolari. Lucrările de reconstrucție au fost efectuate de o companie de construcție din Turciia Pentru a returna împrumutul și anume 9mln. de dolari, administrația aeroportului a introdus tacsa 10 dolari USA de la fiecare călător.
Pe parcusul întregului an 2007 privind zboruri regulate Aeroportul Chișinău - 15 companii aeriene au transportaț mai mult de 689000 de oameni in 27 de orașe din 18 țări international. Pentru întregul an 2009, numărul de calători care au trecut prin aeroport a crescut la 808000, de asemenea, au fost transportate 800 de tone de marfă.
Începînd cu 2008 pînă în 2010 - trei ani la rând Aeroportul Chișinău a fost numit printre cele mai bune aeroporturi din CSI.
Lățimea de bandă a aeroportului nostru rareori este folosită 100%, dar este capabiăl de a servi 425 de călători pe oră. În medie pe zi se efectuiaza 15-17curse de pe aeroportul din Chișinău. 17 companii aeriene care operează pe aeroportul din Chișinău efectuază zboruri. în 23 de orașe europene, Asia și Orientul Mijlociu.
Una dintre cele mai în Europa de Est rămîne o linie a aeroportului nostru, construită în perioada sovietică. Până în prezent, aeroportul nu corespunde standardelor internaționale.
În anul 2011, la 24 mai Aeroportul Chișinău a fost din nou premiat "Cel mai bun aeroport din țările CSI". De data aceasta, el a fost recunoscut ca cel mai bun de la "dezvoltare dinamică a aeropoartelor din țările participante CSI."
Informație de contact
Adresa: |