Dar drumul a fost deschis doar în 1990, cu 6 ani întărziere. Costul total al lucrărilor au ajuns la 7 milioane de ruble sovietice.
În prezent, funicularul este închis. Există mai multe versiuni pentru oprirea lui din funcțiune, una din versiunile neoficiale este tragedia care a avut loc la mijlocul anilor 1990, căderea unui om din cabină, cu toate că el a sărit special făcînd un pariu cu un prieten. În conformitate versiunea oficială funicular s-a oprit din funcțiune din cauza ca numărul utilizatoilor a scăzut și nu era profitabil.
În 2010 s-a anunțat căutare investitorilor pentru renovarea și re-funcționarea telecabinelor. Administrația orașului au spus că au primit o serie de propuneri pentru investiții profitabile. În așa fel în vara anului 2011 au anunțat o licitație pentru selectarea celui mai adecvat investitor.
În 2012 administrația orașului au anunțat crearea mai multor rețele de telecabine în Chișinău, una dintre care va include repararea celei existente. Mai multe rețele de cablu vor conecta zonele Botanică și Centrul, Cecana și Rîșcani și sectorul Buiucani prin Sculeni cu Petricani.
Informație de contact
Adresa: |